سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
جهاد اقتصادی
 
 
چهارشنبه 91 مرداد 25 :: 12:0 صبح ::  نویسنده : پوررحیمی

در تاریخ اقتصادی ایران ثبت است که رهبر‌معظم انقلاب از سال‌ها پیش اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده و بر ضرورت بازبینی در نظام‌های کنونی تأکید کرده بودند.

همچنین خودداری از خام‌فروشی نفت و حرکت به سمت اقتصاد غیرنفتی، استفاده حداکثری از کالاهای داخلی و نهراسیدن از تحریم‌های اقتصادی نیز از دیگر نکاتی است که سال‌ها پیش، از آغاز تحریم نفتی، از سوی مقام‌معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته بود. در ادامه مروری بر بیانات معظم‌له درباره اقتصاد مقاومتی خواهیم داشت.

اقتصاد مقاومتی واقعی

ما باید یک اقتصاد مقاومتی واقعی در کشور به وجود بیاوریم. امروز کارآفرینی معنایش این است. دوستان درست گفتند که ما تحریم‌ها را دور می‌زنیم؛ بنده هم یقین دارم. ملت ایران و مسئولین کشور تحریم‌ها را دور می‌زنند، تحریم‌کنندگان را ناکام می‌کنند؛ مثل موارد دیگری که در سال‌های گذشته در زمینه‌های سیاسی بود که یک اشتباهی کردند، یک حرکتی انجام دادند، بعد خودشان مجبور شدند برگردند، یکی‌یکی عذرخواهی کنند.

در دیدار جمعی از کارآفرینان سراسر کشور ـ 16/06/89 



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح و از آن به عنوان روشی مهم در تغییر مسیر حرکت اقتصادی کشور یاد کردند؛ روشی که در برابر هجمه های غرب همانند سدی محکم کارآمد شد.

اعمال تحریم های یک جانبه و غیرقانونی، همواره یکی از ابزارهای نظام سلطه برای وارد آوردن فشار به نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است، هرچند اندکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از تسخیر لانه جاسوسی، آمریکا قانون تحریم نظام جمهوری اسلامی ایران را به اجرا گذاشت و در طول سی سال گذشته نیز همواره بر حجم این تحریم ها افزوده شد.

در مقابل اتخاذ چنین رویکردی، مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح و از آن به عنوان روشی مهم در تغییر مسیر حرکت اقتصادی کشور یادکردند؛ از این رو در این مقاله به اقتصاد مقاومتی در سال های جنگ، مباحث علمی، همچنین بایدهای مطرح شده در بیانات مقام معظم رهبری در زمینه عبور از پیچ توسعه و پشت سرگذاردن شرایط حاکم بر اقتصاد کشور پرداخته می شود.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


یکشنبه 91 مرداد 22 :: 12:0 صبح ::  نویسنده : پوررحیمی

اشاره مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی در سال حمایت از تولید ملی، دارای ابعاد گسترده‌ای است که برای کاربردی کردن آن باید به فرآیندهای رفتاری و روانی جامعه قبل از هر چیز توجه کرد. همایش، مقاله، سخنرانی و مصاحبه از ابزار لازم برای گفتگو و کنکاش در این زمینه است اما امیدوارم این موضوع پراهمیت در میان این هیاهوها مخفی و مغفول نشود و این بار برای این که این فرآیند علمی در مرحله تجزیه و تحلیل باقی نماند کارگروه علمی و کاربردی برای اجرایی کردن آن تشکیل شود. رفتار اقتصاد مقاومتی یعنی بالا بردن توانمندی‌های مردم برای مقابله با شرایط جنگ اقتصادی و روانی تحمیل شده از سوی قشون اقتصادی امریکا و لابی صهیونیسم.

 



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


شنبه 91 مرداد 21 :: 12:0 صبح ::  نویسنده : پوررحیمی
به گزارش صالحین، سردار نقدی در همایش نقش بسیج در اقتصاد مقاومتی ضمن اشاره به لزوم عمل به مقتضیات اقتصاد مقاومتی گفت: «باید لزوم عمل به این تکلیف برای همه ی ما جا بیفتد و تبدیل به گفتمان غالب در جامعه شود. در همین زمینه و با همین رویکرد باید هیئت های عاشقان ولایت در همه ی استان ها تشکیل شود.»

وی همچنین افزود: «یادمان باشد که اقتصاد مقاومتی راهبرد و حکم ولایت است. ما تشکیل شورای طراحی گفتمان ولایت را پیش بینی کرده ایم تا به تبیین گفتمان ولایت بپردازیم.»
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه ی سخنان خود گفت: « ما باید گفتمان ولایت را در رگ و پی جامعه مان جاری کنیم.»
نقدی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از کسانی که روح و حقیقت اقتصاد مقاومتی را درک نکرده اند گفت: « اقتصاد مقاومتی حالت انفعالی ندارد بلکه حایز خصوصیت های تهاجمی نیز هست.»
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «ما می خواهیم به فرمولی دست بیابیم که با کمک آن در شرایط قرارگرفتن مقابل شدیدترین تحریم ها از سوی دشمن نیز، حرکت رو به جلوی اقصادی کشورمان را به نظاره بنشینیم.»



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 مرداد 19 :: 12:0 صبح ::  نویسنده : پوررحیمی

بحث اقتصاد مقاومتی این روزها به یکی از مهم‌ترین مباحث اقتصادی کشور تبدیل شده،آن چنان که وزیر علوم در جدیدترین صحبت‌های خود به این بحث اشاره داشته وازآن به عنوان یکی از محورهای اصلی بحث پژوهش از این پس خبر داده است.

علاوه بر بحث اقتصادی حول این موضوع برخی صاحب نظران از لزوم حضور مردم وهمکاری آنان در کنار مسئولان دراین طرح می گویند وبراین باور هستند که بدون حضور وهمراهی شهروندان جامعه تحقق این امر ممکن پذیر نخواهد بود.افزون براین به نظر میرسد که حضور مردم دراین طرح تنها به حمایت فکری وهمراهی روانی با دولتمردان خلاصه نمی شود بلکه بنابر صحبتهای کارشناسان اقتصادی واجتماعی مردم باید با سلاح صرفه جویی به مصاف این جنگ تمام عیار برای پشتیبانی از مسئولین بروند که همین مسئله لزوم رعایت فرهنگ مصرف دربین شهروندان را بیش از پیش ضروری می نماید.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


<   1   2   3   4   >   
درباره وبلاگ


حضرت آیت الله خامنه ای: این که ما عرض کردیم «اقتصاد مقاومتی» این یک شعار نیست؛ این یک واقعیت است. کشور دارد پیشرفت می کند. ما افق های بسیار بلند و نویدبخشی را در مقابل خودمان مشاهده می کنیم.
آرشیو وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 3
کل بازدیدها: 48545
Free1