سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
جهاد اقتصادی
 
 
سه شنبه 91 آذر 14 :: 7:25 عصر ::  نویسنده : پوررحیمی

بنام خدایی که عزت و بزرگی از اوست

ای اوباما! ای عاشق الکترال های الیگارشی پنهان حاکم، بدان و آگاه باش که تو هم هیچ غلطی نمی توانی بکنی! مگر سلف پیشین تو بوش کوچک نبود که میلیاردها دلار هزینه کرد تا عراق و افغانستان را از لوث دشمنان تان پاک کند و ایران عزیز ما را در تنگنا قرار بدهد، نتیجه چه شد؟ عراق و افغانستانی که خاری در گلوی ما ایرانیان بود را دو دستی تحویل هم پیمانان ما داد. تو هم هر غلطی بکنی آخر سر به نفع ما تمام خواهد شد! بفهم خدا با ماست!

ای اوباما! ای بنده ی شیطان! ما را تحریم می کنی تا از پا در بیاییم! اعتراف می کنم شرایط مان سخت تر شده است ولی بدان که در شرایط سخت آبدیده تر و مقاوم تر می شویم. مگر هشت سال جنگ با دست خالی سخت نبود؟ مگر جنگ چند نسل ما را تربیت نکرد و انقلاب مان بیمه نشد؟ تحریم های تو را می گذرانیم و جشن پیروزی خواهیم گرفت. تو کاری کردی که ما به استقلال بیشتر فکر کنیم. و ایمان بیاوریم اول استقلال بعد پیروزی!

ای اوباما! ای ابامکر، ای اباجهل، نام تو هم در تاریخ ثبت می شود!! تو کاری کردی که دولت ما واردات کالاهای لوکس و زینتی را ممنوع کند تا پول مان را حرام اجناس بونجول خارجی نکنیم. تو کاری کردی که من کفش ترکیه ای، لباس فرانسوی، شلوار اندونزی و جوراب مارک اروپایی نتوانم بخرم. {هر چند همه ی اینها چینی بودند و به اسم دیگر کشورها به ما قالب می شد!!} ولی زین پس من ایرانی می پوشم و جز جنس ایرانی نمی خرم.

ای اوباما! ای اباسلطه! ای که شعار تغییر تغییرت رای مردم آمریکا را دزدید! مصر را تغییر دادی؟ دمت گرم. لیبی را تغییر دادی؟ دمت گرم. یمن و تونس را هم که تغییر دادی. بابا گلی به گوشه ی جمالت! حالا اگر به نفت عربستان و قطر وابسته ای اشکال ندارد، ما بیخیال این دو تا کوچولو می شویم ولی خداییش همت کن و تغییر را تکمیل کن. یک یا مسیح دیگر تا فروپاشی اسراییل داری!



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری شهرستان گنبدکاووس گفت: محرم بهترین زمان برای تبیین اقتصاد مقاومتی است.


خبرگزاری فارس: محرم بهترین زمان برای تبیین اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدتقی قزل‎سفلی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه امام حسین (ع) نخستین شهید امر به معروف و نهی از منکر است اظهار داشت: تمام روزها برای پیروان اباعبدالله عاشورا و همه جا کربلا است.

وی تصریح کرد: برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر باید برگرفته از عاشورا باشد.

سرپرست فرمانداری شهرستان گنبدکاووس افزود: باید در شرایط فعلی که دشمن از همه جا بر ملت ما فشارهایی وارد می‌آورد و ملت ما را با تحریم اقتصادی و هجمه فرهنگی مورد هجوم قرار می‌دهد و به مقاومت و مبارزه نیازمند است ستاد باید فعالیت بیشتری داشته باشد و در برنامه‎های ایام امر به معروف و نهی از منکر باید اقتصاد مقاومتی برای مردم تبیین شود و بازاریان نیز به نصب پارچه و پوستر ماه محرم کمک کنند. 

قزل‎سفلی یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر را در دوران حاضر ترویج اقتصاد مقاومتی در بازار عنوان کرد و گفت: باید نقش بازار اسلامی را در اقتصاد مقاومتی تبیین کرد.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


سه شنبه 91 آبان 30 :: 4:0 عصر ::  نویسنده : پوررحیمی

در شرایط کنونی مطالب راهبردی رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی گویای آن است که می بایست برنامه ریزی جهت مقابله با اثرات تحریم سرلوحه مطالعات اقتصادی در این حوزه باشد....

اقتصاد مقاومتی

تاریخ تحریم های اقتصادی در دنیا نشان داده است که اثر این تحریم ها بیش از 30 درصد نمی باشد، اما این کم اثر بودن دلیل بر عدم تدوین برنامه لازم برای مقابله با آنها نخواهد شد. در شرایط کنونی مطالب راهبردی رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی گویای آن است که می بایست برنامه ریزی جهت مقابله با اثرات تحریم سرلوحه مطالعات اقتصادی در این حوزه باشد.

استفاده از تحریم های اقتصادی در کنار ابزاری چون جنگ روانی و بر هم زدن انسجام داخلی قرار گرفته و ما را در یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار داده است. برخی از کارشناسان و تحلیل گران سیاسی معتقدند که ویژگی اقتصاد ایران و تنوع آن و موقعیت جغرافیایی کشور به گونه ای است که فرصت اعمال فشار کشورهای خارجی را بسیار کاهش می دهد.

از نظر اسلام، اهداف اقتصاد اسلامی بدون وجود اقتصاد سالم غیر قابل تامین است. اسلام می خواهد غیر مسلمانان بر مسلمانان تسلط و نفوذ نداشته باشند. این هدف هنگامی میسر است که ملت مسلمان در اقتصاد نیازمند نباشد والا نیازمندی ملازم است با اسارت و بردگی، اگر چه اسم بردگی در کار نباشد. رشد و پیشرفت های اقتصاد در کنار سالم سازی فعالیت ها و مقابله با مفاسد از یک سو و گسترش عدالت اجتماعی از سوی دیگر از مهم ترین دغدغه های اقتصادی کشورمان به حساب می آید. با وجود شرایط پیش رو دولت و مردم می بایست با اطلاع کامل از فرصت ها و محدودیت های موجود، قدم در راه مقابله با این تحریم ها برداشته و در آن زمان است که می توان ادعا نمود اقتصاد مقاومتی سرلوحه زندگی تمام اقشار جامعه قرار گرفته است.

ما می توانیم در کشورمان به دنبال علمی از اقتصاد باشیم که هم فرهنگ و اصول اقتصاد اسلامی را در بر بگیرد و هم اینکه بتواند با اقتصاد دنیا تعامل پویا داشته باشد



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


یکشنبه 91 آبان 28 :: 12:0 عصر ::  نویسنده : پوررحیمی

 

هنگامی که صحبت از تولید ملی می شود بیشتر نگاه ها به سمت کار و سرمایه ملی معطوف می شود.یعنی استفاده از منابع انسانی و مالی برای رسیدن به اهداف تولیدی در قالب اقتصاد کشور. اهدافی که مارا در برابر سیاست های سوداگرانه و سودجویانه دولت های مخالف ایمن می کند و منجر به ایجاد اقتصاد مقاومتی می شود. اما این دو تنها دو ضلع از مثلث تولید هستند و ضلع سوم مدیریت صحیح است.

اقتصاد مقاومتی

 مقام معظم رهبری امسال را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گزاری فرمودند با هدف اینکه هرچه سریعتر و بهتر به اهداف چشم انداز بیست ساله خود برسیم و نظام اقتصادی حاکم بر جامعه تبدیل به اقتصاد مقاومتی گردد.

اولین قدم برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی

برای ایجاد اقتصاد مقاومتی حتما باید از تولید ملی و کار و سرمایه داخلی حمایت کرد. حمایت از تولید ملی توسط آحاد جامعه و مسئولان در دو جنبه مختلف باید صورت پذیرد، همچنین مسئولان و برنامه ریزان موظف به انجام دو وظیفه هستند، یکی جلوگیری از ورود کالاهای تولید خارجی به کشور که در داخل نمونه مشابه دارند و دیگری فرهنگ سازی است. بدین معنی که فرهنگ استفاده از کالاهای تولید داخل را در مردم ایجاد کنند.

در روزگاری  کشور چین به لحاظ شرایط آب و هوایی و کشاورزی از نظرکیفیت تولید برنج در سطح نامطلوبی قرار داشت. اما مردم این کشور هرگز حاضر به ورود برنج مطلوبتر از تایوان و دیگر کشورها نشدند و حتی با ورود این محصول، از مصرف آن اجتناب کردند تا به کشاورزان خود صدمه ای وارد نکنند و تولید داخلی کاهش نیابد. این به معنای مدیریت صحیح در حمایت از تولید داخلی است.

اگر می خواهیم اقتصادی داشته باشیم که در برابر اقدامات سودجویانه مخالفان مقاومت  کرده و از تحریم ها  برای خود موقعیت می سازد. حتما باید از سرمایه های مالی و انسانی خود حمایت کنیم تا با افزایش تولید ملی، قدم در راه بالندگی کشور خود بگذاریم.

 حمایت از نیروی کار داخلی باید به صورتی انجام شود که در هر زمینه ای نیروی کار ماهر داشته باشیم. نه صرفا تحصیلکرده های متوقع و کم مهارت!



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


جمعه 91 آبان 26 :: 4:42 عصر ::  نویسنده : پوررحیمی

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر تهدید یا تحریممان کنند، حتی اگر لب تشنه جان دهیم قطعا سازش نمی‌پذیریم.


به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار محمدرضا نقدی در همایش سراسری مداحان بسیجی، جایگاه مداحان را در کلام امامان معصوم (ع) بسیار بالا دانست و گفت: به فرموده امام صادق (ع) هرکس در مدح اهل‌البیت (ع) یک بیت شعر را بخواند، خداوند در بهشت برای او خانه‌هایی می‌سازد.


وی با اشاره به هدف قیام امام حسین (ع) که خارج کردن مردم از جهل و غفلت به بیداری بوده است، تصریح کرد: مداحان اهل البیت (ع) نیز باید هدفشان از منبر، بیداری مردم و روشنگری نسبت به جریانات حق و باطل باشد.


نقدی یزید زمان را استکبار جهانی دانسته و تصریح کرد: امروز دشمن با تمام ابزار و امکانات خود علیه امت اسلام هجوم آورده و بنیان‌های اخلاقی را نشانه رفته است.


رییس سازمان بسیج مستضعفین به شبهات بی‌امان دشمن نسبت به دین اسلام اشاره کرد و افزود: علاوه بر توهین به ارزش‌ها و مقدسات دینی، رسانه‌های گوناگونی توسط دشمنان راه‌اندازی شده که صرفا کارشان شبهه‌پراکنی و زدودن روح معنویت از جامعه است.


وی تکلیف وعاظ و مداحان را بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: منبرها و هیات‌ها باید در برابر هجوم سراسری دشمنان، تمام‌قد صف‌آرایی کنند و برای ثبات قدم و یکپارچگی ملت به صحنه آیند.


نقدی اطاعت از فرمایشات رهبری را ضروری دانست و گفت: رهبری فرموده‌اند امروز جنگ اقتصادی است و دشمن تصمیم دارد به موازات جنگ فرهنگی برنامه‌ریزی گسترده‌ای را علیه اقتصاد ملت ما به اجرا بگذارد تا بتواند الگوی ایران اسلامی را در اذهان ملت‌ها از بین ببرد.


وی با اشاره به بیداری ملت‌ها یادآور شد: بشریت دریافته که می‌توان همچون ایران اسلامی بدون اتکا به استکبار و مستقل از ابرقدرت‌ها به پیشرفت رسید و ملت ما توانسته است به پشتوانه ولایت، جهان بشریت را بیدار کند.


جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، به اهداف و توطئه‌های شوم دشمنان اشاره کرد و افزود: دشمنان نمی‌خواهند کشوری با داشتن دین و پایبندی به معنویت و ولایت بتواند پیشرفت کند، بنابراین با تحریم و تهدید قصد دارند ملت ما را بر سر دوراهی قرار دهند.


نقدی به مقاومت 220 هزار شهید و صدها هزار جانباز در دوران دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: شهدای ما به تاسی از اباعبدالله‌الحسین (ع) به شعار هیهات من الذله جامه عمل پوشانده و ما نیز به تاسی از آنان در برابر مشکلات اقتصادی هرگز تسلیم دشمنان نخواهیم شد.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ


حضرت آیت الله خامنه ای: این که ما عرض کردیم «اقتصاد مقاومتی» این یک شعار نیست؛ این یک واقعیت است. کشور دارد پیشرفت می کند. ما افق های بسیار بلند و نویدبخشی را در مقابل خودمان مشاهده می کنیم.
آرشیو وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 48488
Free1