سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
جهاد اقتصادی
 
 
دوشنبه 91 آبان 22 :: 4:26 عصر ::  نویسنده : پوررحیمی

اقتصاد مقاومتی در خانه 

پارسال حقوق من و همسرم روی هم سه برابر حالا می ارزید و امروز با حساب و کتا ب های سر انگشتی، یک سوم سال پیش ارزش دارد. وقتی مسیر 250 تومانی پارسال را طی می کنم و به راننده 750 تومان می دهم و روی درهم می کشد این حساب و کتاب بخوبی دستم می آید.
خب وقتی همه کشور در حال اجرای اقتصاد مقاومتی است بد نیست من و آقای خانه و بچه ها هم به تعریف دیگری از اقتصاد روی بیاوریم.
فکر کردم برای این کار می توانیم خیلی از هزینه ها را پایین بیاوریم. هزینه مهد کودک، اجاره خانه، خورد و خوراک، پوشاک، برگزاری مهمانی ها و هدیه خریدن ها و... .
از همان اول فهرست شروع کردیم. یک جلسه مشورتی با خواهر شوهرها و عروس ها و مادران حاضر به همکاری در خانواده خودم و همسرم در یک مهمانی عصر کافی بود که فکر هایمان را یک کاسه کنیم. البته ناگفته نماند همسرم به من وکالت تام داد که صرفه جویی کنم. قرار شد خانم های خانه دار خانواده به ترتیب روزهای هفته متولی نگهداری بچه ها شوند و به ازای آن خانم های شاغل هم در روزهای دیگر هفته، عصر ها بچه های آنها را نگه دارند. به هرکس یک روز در هفته رسید. در عوض مادران شاغل باخیال راحت سر کار می روند و مادران خانه دار هم برخی شب ها بدون مزاحمت بچه ها با همسرشان یاد روزگاران نامزدی را بخیر می کنند. پول مهد کودک هم به جیب هایمان باز می گردد.


قرار شد به جای پول دادن به سرویس بچه ها، پدران و مادران مسیرهایشان را هماهنگ کنند و هر روز یکی بچه های هم مسیر و نزدیک به هم را به مدرسه برساند. به این ترتیب پول سرویس هم به جیب مان برمی گشت.

قرار شد با یکی از جاری هایم یک خانه دربستی اجاره کنیم که اجاره اش به اندازه همین خانه ای که در آن ساکنیم و نوساز است، می شود. از نوسازی آن که چیزی به ما نمی رسد، اما با تعویض این خانه اجاره ما نصف می شود و به هر کدام از ما یک طبقه مستقل می رسد. حیاط و پشت بام هم که دست خودمان است.
قرار شد دید و بازدید ها به مهمانی عصر و یک چای و شیرینی بدل شود و برای شام فقط وقتی مناسبت خاصی باشد دور هم جمع شویم و برای خرید کادو هم حتما با صاحبخانه مشورت کنیم که چه چیزی لازم دارد.
اجرایی شدن این مصوبات به همدلی اعضای خانواده بستگی دارد، اما طرح اولیه اش همه را راضی کرد. امیدوارم این تجربه به کار شما هم بیاید.

از تجربیات یک زن خانه دار



موضوع مطلب :



درباره وبلاگ


حضرت آیت الله خامنه ای: این که ما عرض کردیم «اقتصاد مقاومتی» این یک شعار نیست؛ این یک واقعیت است. کشور دارد پیشرفت می کند. ما افق های بسیار بلند و نویدبخشی را در مقابل خودمان مشاهده می کنیم.
آرشیو وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 48637
Free1