سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
جهاد اقتصادی
 
 
دوشنبه 91 آبان 22 :: 12:40 عصر ::  نویسنده : پوررحیمی

   معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در اولین نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی با بیان وظایف بسیج در شرایط اقتصادی فعلی گفت: بسیج مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در اقتصاد مقاومتی نقش کلیدی دارد.

  به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، احمد صادقی گلمکانی در این نشست که با حضور رؤسا و اعضای پایگاه  مقاومت مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب ایران به دلیل ماهیت عدالت خواهانه و استکبار ستیزی از ابتدا مورد کینه و هجمه دشمنان بوده است. 

 وی افزود: مسأله تحریم موضوع جدیدی نیست و استکبارجهانی و به ویژه آمریکا تلاش کردند در راستای اعمال تحریم ها، مشکلاتی برای انقلاب بوجود آورند.

فرمانده پایگاه مقاومت وزارت اقتصاد با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین فشار روی مسایل اقتصادی متمرکز است،  ابراز امیدواری کرد؛ با برگزاری اینگونه نشست ها یک الگوی اقتصاد مقاومت اسلامی و بومی توسط نظام ایجاد شود تا علاوه بر حل مشکلات اقتصادی، باعث قطع سلطه مستکبرین نیز باشیم.

صادقی گلمکانی یادآور شد: نامگذاری هوشمندانه سالهای اخیر با عناوین اقتصادی توسط مقام معظم رهبری بیانگر اهمیت موضوع اقتصاد است و همین امر مسئولیت دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی را مضاعف کرد.

معاون وزیر اقتصاد تأکید کرد: هر چقدر تفکر بسیجی را در جامعه بیشتر حاکم کنیم، پیروزی از آن ما خواهد بود.

وی تصریح کرد: جامعه، دولت و مجلس انتظارات زیادی از مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی دارند تا در خصوص اقتصاد، اقدامات مناسبی انجام دهند که این امر مستلزم تلاش بیشتر بسیجیان مجموعه این وزارتخانه است تا با انجام کارهای علمی، امور را مدیریت کنند.


صادقی گلمکانی با بیان اینکه تاکنون هیچگاه شرایط اینگونه مهیا نبود تا بسیجیان در امور اقتصادی همکاری و نقش داشته باشند، تصریح کرد: در جنگ اقتصادی بزرگی وارد شدیم و بسیجیان مجموعه وزارت اقتصاد سربازان اقتصادی این جنگ می باشند و باید با همان اخلاص و کوشش رزمندگان دفاع مقدس، کارها را جلو ببریم.

وی مردمی کردن اقتصاد، کاهش وابستگی به نفت، مدیریت مصرف و استفاده حداکثری از زمان، منابع و امکانات کشور را از الزامات اقتصاد مقاومتی برشمرد.

در ادامه دکتر علی قاسمی یکی از کارشناسان اقتصاد مقاومتی، به تعریف و تشریح اقتصاد مقاومتی پرداخت.

وی گفت: در حال حاضر فشار تحریم ها بیشتر و انتقال پول سخت تر شده و منابع نیز محدودتر گردیده است.

قاسمی افزود: در شرایط فعلی اگر بخواهیم اقتصاد را با همان شیوه های قبلی اداره کنیم قطعاً دچار مشکل خواهیم شد.

وی با بیان اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی جدید نیست، اظهار داشت: مقام معظم رهبری دو سال قبل موضوع اقتصاد مقاومتی را همزمان با طرح بحث کار آفرینی مطرح کرد.

قاسمی در خصوص تفاوت بین اقتصاد ریاضتی و اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: اقتصاد ریاضتی با کاهش میزان بیمه ها و افزایش سن بازنشستگی و مالیات اجرا گردید، در صورتیکه اقتصاد مقاومتی به منظور مدیریت منابع، شناسایی حوزه های فشار، بی اثر کردن این حوزه ها و تبدیل فشار به فرصت می باشد.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در تشریح اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: منظور این نیست که دور خودمان حصار بکشیم بلکه باید فشارها را تبدیل به فرصت کنیم  که این رشد اقتصادی بدست آمده، اقتصاد مقاومتی نام خواهد داشت.

 




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ


حضرت آیت الله خامنه ای: این که ما عرض کردیم «اقتصاد مقاومتی» این یک شعار نیست؛ این یک واقعیت است. کشور دارد پیشرفت می کند. ما افق های بسیار بلند و نویدبخشی را در مقابل خودمان مشاهده می کنیم.
آرشیو وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 48643
Free1